divendres, 20 de novembre del 2009
Per a què serveixen els números?
- Per comptar! Com quants dits tens a les mans ( Alba).
- Sí, però els cabells no els podem comptar perquè tenim els ulls al davant i no a dalt. I si estem "calvos" no podem comptar res, n'hi ha zero (Romà).
- Per sumar! ( Lucia T).
- Per comptar les mongetes ( Oscar B).
- Per restar! ( Núria).
- Per posar les notes i dir si has tret un 10 ( Romà).
- Per saber-los. Les mares t'ho diuen i així ja ho saps ( Susanna).
- Per comptar quantes lletres han arribat ( Lucia O).
- Per saber el dia del mes ( Miquel).
- Per multiplicar ( Nil).
- I que vol dir multiplicar?(Anna).
- La meva germana multiplica amb els números i fa "deberes" ( Oscar B).
- Els cotxes també tenen números a les matrícules (Àlex).
- I a la ràdio del cotxe també hi han números ( Alba).
- I per saber com vas de ràpid també hi ha números ( Miquel).
- També hi ha números a dins del cotxe per saber si fa fred o fa calor ( Nil).
- Ei! a la meva carpeta també hi ha números! ( Marina).
- Sí, és un codi ( Miquel).
- Un codi? I per a què serveix? ( Anna).
- Per fer tit!!! i per saber quan costa ( Susanna).
- Per mesurar quant ets d'alt ( Romà).
- Ah! i en el cotxe també hi ha números per canviar de marxes ( Miquel).
- Les motos també tenen marxes (Izan).
- A la benzinera també hi ha números per saber quanta benzina posem ( Romà).
- I per saber quants diners has de pagar ( Lucia O).
- Per saber el dia que vam néixer ( Izan)....
... i així hem continuat pensant on més trobem els números i la seva utilitat.
Segur que ens hem deixat més coses sobre números així és que us animem a escriure algun comentari que ens recordi el seu ús o a portar noves idees a classe.
I per acabar hem jugat a fer paquets... què divertit!
- Per comptar! Com quants dits tens a les mans ( Alba).
- Sí, però els cabells no els podem comptar perquè tenim els ulls al davant i no a dalt. I si estem "calvos" no podem comptar res, n'hi ha zero (Romà).
- Per sumar! ( Lucia T).
- Per comptar les mongetes ( Oscar B).
- Per restar! ( Núria).
- Per posar les notes i dir si has tret un 10 ( Romà).
- Per saber-los. Les mares t'ho diuen i així ja ho saps ( Susanna).
- Per comptar quantes lletres han arribat ( Lucia O).
- Per saber el dia del mes ( Miquel).
- Per multiplicar ( Nil).
- I que vol dir multiplicar?(Anna).
- La meva germana multiplica amb els números i fa "deberes" ( Oscar B).
- Els cotxes també tenen números a les matrícules (Àlex).
- I a la ràdio del cotxe també hi han números ( Alba).
- I per saber com vas de ràpid també hi ha números ( Miquel).
- També hi ha números a dins del cotxe per saber si fa fred o fa calor ( Nil).
- Ei! a la meva carpeta també hi ha números! ( Marina).
- Sí, és un codi ( Miquel).
- Un codi? I per a què serveix? ( Anna).
- Per fer tit!!! i per saber quan costa ( Susanna).
- Per mesurar quant ets d'alt ( Romà).
- Ah! i en el cotxe també hi ha números per canviar de marxes ( Miquel).
- Les motos també tenen marxes (Izan).
- A la benzinera també hi ha números per saber quanta benzina posem ( Romà).
- I per saber quants diners has de pagar ( Lucia O).
- Per saber el dia que vam néixer ( Izan)....
... i així hem continuat pensant on més trobem els números i la seva utilitat.
Segur que ens hem deixat més coses sobre números així és que us animem a escriure algun comentari que ens recordi el seu ús o a portar noves idees a classe.
I per acabar hem jugat a fer paquets... què divertit!
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Doncs vull fer un comentari amb una mica de retràs ja que fa referència a un comentari que vas escriure al post anterior:
ResponEliminaEn aquest et "sorprenies" de la casualitat que la Lucia i la Susanna fessin anys el mateix dia. I es que amb un primer cop d'ull sembla casual, però en realitat no ho es tant.
Donat un grup qualsevol de 23 persones ( que si no m'equivoco es la quantitat d'alumnes de la classe ), la probabilitat de que dues persones facin anys el mateix dia es del 50,70% exactament.
Si, si, vol dir que de mitjana, a una de cada dues classes de 23 persones passarà aixó que passa a la "nostra". Que dues persones hagin nascut el mateix dia de l'any.
Us estalvio els càlculs, però per qui estigui interessat només cal que busqui "paradoja del cumpleaños" al google i ja està.
David.
David, gràcies per l'observació. Molt interessant! Desconeixia aquest alt índex de probabilitat en els aniversaris.
ResponElimina